همشهری آنلاین: بوروسیا مونشن‌گلادباخ که تا مکان سوم جدول بالا آمده بود، جانشین بایرن مونیخ در جایگاه دوم شد. مونیخ این هفته اسیر دوندگی‌های میزبان خود فرایبورگ شد و نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست نیاورد.

هوفن‌هایم 1 - ماینتس 1

در دیدار افتتاحیه هفته بیست‌ودوم (جمعه/ ۲۸ بهمن) هوفن‌هایم و ماینتس در خانه هوفن‌هایم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. هر دو گل دیدار را بازیکنان مهمان به ثمر رساندند. نخست نووسکی مقدونیه‌ای، مدافع و کاپیتان ماینتس دروازه خودی را گشود و حریف را در دقیقه نهم پیش انداخت. شاگردان توماس توخل، جوان‌ترین سرمربی بوندس‌لیگا، در دقیقه ۳۰ هم یک گل برای خود به ثمر رساندند؛ گلی که توسط محمد زیدان زده شد.

کایزرزلاترن 1 - بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲

عصر شنبه بوروسیا مونشن‌گلادباخ از سد میزبان خود کایزرزلاترن گذشت. دو گل مونشن‌گلادباخ در خانه حریف در دقایق ۹ و ۱۴ به ثمر رسیدند. گلادباخ هفته گذشته شالکه را پشت سر گذاشت و به مکان سوم جدول رسید. شاگردان فاوره این هفته هم بایرن مونیخ را پشت سر گذاشتند و به جایگاه دوم رسیدند. این سی‌وچهارمین دیداری بود (تعداد بازی در یک فصل) که گلادباخ در آن با هدایت سرمربی سوئیسی به میدان رفت.

هرتا برلین 0 - بوروسیا دورتموند 1

در دیگر دیدار این روز صدرنشین بوندس‌لیگا این هفته نیز در مکان نخست جدول باقی ماند. بوروسیا دورتموند در دیدار نفس‌گیر عصر شنبه (۲۹ بهمن) هرتا برلین را در خانه شکست داد. تک‌گل شاگردان یورگن کلوپ را ماریو گوتسه در دقیقه ۶۶ به ثمر رساند. هرتا برلین در بیست‌ودومین دیدار فصل خود با هدایت موقت رنه ترت‌شوک به میدان رفت. این تیم را که تا اینجای فصل دو مربی عوض کرده، پس از این اتو ره‌هاگل ۷۴ ساله، سکانداری خواهد کرد.

فرایبورگ 0 - بایرن مونیخ 0

در هیجان‌انگیزترین دیدار شنبه بایرن مونیخ به خانه فرایبورگ رفت تا با توجه به پیروزی دورتموند و گلادباخ از مکان خود در جدول (جایگاه دوم) دفاع کند. پرافتخارترین تیم آلمان اما اسیر دوندگی‌های آخرین تیم جدول شد و در نهایت نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل به دست نیاورد. مونیخ با این حساب جای خود را به بوروسیا مونشن‌گلادباخ داد و خود به جایگاه سوم جدول رفت. این تساوی تغییری در وضعیت فرایبورگ ایجاد نکرد.

هامبورگ 1 - وردربرمن ۳

سریال ۴ قسمتی تساوی‌های برمن سرانجام به پایان رسید. شاگردان توماس شاف در شهرآورد شمال آلمان میزبان خود هامبورگ را از پیش رو برداشتند و جایگاه خود در مکان پنجم جدول را تثبیت کردند. اولین گل وردربرمن، سریع‌ترین گل دیدارهای عصر شنبه بود که توسط مارکو مارین در دقیقه نهم به ثمر رسید. این نخستین گل مارین در فصل جاری بوندس‌لیگاست. شکست هفته بیست‌ودوم اولین ناکامی شاگردان تورستن فینک پس از ۳ دیدار بود.

بایر لورکوزن ۴ - آگسبورگ 1

بایر لورکوزن، نایب‌قهرمان فصل پیشین و یکی از نمایندگان آلمان در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، به روند موفقیت‌های نسبی آگسبورگ پایان داد. آگسبورگ که فصل جاری به دسته برتر صعود کرده، پس از چند دیدار ناموفق ۳ مسابقه قبلی خود را با تساوی به پایان برده بود. این پیروزی می‌تواند مرهمی بر شکست لورکوزن از بارسلونا در چارچوب چمپیونزلیگ اروپا باشد؛ شکستی سه بر یک که هفته گذشته در خانه لورکوزن رقم خورد.

نورنبرگ ۲ - کلن 1

این دو تیم برای فرار از رده‌های پایین جدول به مصاف هم رفتند. شاگردان دیتر هکینگ این مسابقه را به سود خود پایان دادند تا همچنان به حرکت زیگزاگی خود در هفته های اخیر - یک پیروزی و یک شکست - ادامه دهند. از سوی دیگر کلن در ۵ دیدار پیشین خود در بوندس‌لیگا تنها هفته گذشته در مقابل کایزرزلاترن پیروز شده و ۴ بازی دیگر با شکست پایان یافته‌اند. این دو تیم با تنها یک امتیاز اختلاف در نیمه پایین جدول هستند.

شالکه ۴ - وولفسبورگ 0

به گزارش دویچه‌وله، روز سوم از هفته بیست‌ودوم بوندس‌لیگا با شکست سنگین فلیکس ماگات از شاگردان پیشین خود آغاز شد. وولفسبورگ عصر یکشنبه (۳۰ بهمن) در خانه شالکه سنگین‌ترین شکست هفته را متحمل شد. گل اول شالکه را رائول به ثمر رساند. این چهارصدمین گل این ستاره اسپانیایی در یک دیدار رسمی بوندس‌لیگاست. هونتلار هلندی هم با وجود از دست‌دادن یک پنالتی، دو گل زد و در کنار ماریو گومز از بایرن مونیخ، در صدر گلزنان لیگ برتر نشست.

رائول گونزالس

هانوفر ۴ - اشتوتگارت ۲

آخرین بازی هفته بیشترین گل این هفته را در بر داشت. میزبان این مسابقه تا دقیقه ۷۳ با زدن ۴ گل کار اشتوتگارت را تمام کرد. اما در ادامه و در فاصله تنها ۴ دقیقه (۷۵ تا ۷۹) شاگردان برونو لابادیا دو گل خورده را جبران کردند. گل دوم اشتوتگارت که با ضربه‌ برگردان شینجی اوکازاکی، مهاجم ژاپنی این تیم به ثمر رسید، بی‌تردید یکی از زیباترین گل‌های فصل محسوب می‌شود. دو دیدار عصر یکشنبه تغییری در جدول ایجاد نکردند.

کد خبر 161064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز